Personaleudvikling
På Søndervang er der ansat: sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, pædagoger, fysioterapeuter, ernæringsassistenter, kokke, rengøringsassistenter og servicemedarbejdere.
Den grundlæggende værdi i medarbejdergruppen er ordentlighed og rummelighed over for beboere, pårørende og kollegaer. Alle medarbejders kompetencer er lige vigtige for at understøtte det ”gode liv” på Søndervang.
Kompetenceudvikling og uddannelse vægtes højt.
Vi har dagligt fokus på læring i hverdagen herunder bl.a. undervisning i dokumentation, triage og medicinadministration, flere social og sundhedsassistenter er i efteråret 2022 på efteruddannelse uddannelse i medicinadministration Desuden arbejdes der med dygtiggørelse i forhold til: palliation (smertelindrende behandling), sårpleje og forflytning.
Generelt prioriteres efter- og videreuddannelse højt- og flere i medarbejdergruppen og ledergruppen har gennemført videreuddannelse på Diplom og/eller Masterniveau. Bl.a. prioriteres Diplomuddannelsen i demens ved Metropol i København, og flere medarbejdere har gennemført et eller flere moduler.
Alle typer af beboere skal kunne rummes på Søndervang. En organisation der er kendetegnet ved en høj grad af faglighed og overskud til at se ud og lære af omverdenen. Ordentlighed er den bærende værdi. For at holde fokus på kerneværdierne tilbydes personalet jævnligt supervision i grupper eller individuelt.
Den psykologiske tryghed er i vigtig for at kunne drage omsorg for andre. I samarbejde med konsulenter fra Type2Dialog gennemføres et projekt i 2021/2022 omhandlende: Trivsel, samarbejde og kvalitet. Gennem observationer i praksis udvikler konsulenterne særlige workshops tilrettet teamet.
Aktiviteter
30
MAJ
Avisoplæsning
Kl. 10.30 | Kulturværkstedet
30
MAJ
Fællessang med Henriette
Kl. 13.30 | Dagligstuen, bolig 15
Kun for tilmeldte
Seneste nyt
I ønskes en smuk maj måned med varme og solskin
De lyse dage er vendt tilbage, og alle håber på en lun og solrig måned som start på en forhåbentlig dejlig sommer.